+A A-

Sonbaharda Beslenme

Sonbaharda Beslenme


Sağlıklı  beslenme son yıllarda herkesin üzerinde  konuştuğu ve dikkat etmeye çalıştığı bir konu haline gelmiştir.Gerek hastalıklardan  korunmada gerekse hastalıkların tedavisinde sağlıklı ve yeterli beslenmenin etkileri üzerine yapılan bilimsel çalışmalar  beslenmenin önemini her geçen arttırmaktadır.


Yaz bitti mevsim sonbahar ;artık hava daha erken kararıyor,güneşin yerini  sıklıkla yağmur alıyor ve hava sıcaklıkları gittikçe düşüyor bu durumda  halsizlik,isteksizlik,mutsuzluk sonucu aşırı yemek  atakları oluşabilir.Sonbahar bir geçiş mevsimidir  vucudumuz bu süreçte kışa hazırlık yapar. Beslenme  düzenimizde yapacağımız küçük değişiklikler  genel sağlığımız üzerinde  olumlu sonuçlar doğuracaktır.


Günlük  beslenme içeriğimizde tüketebileceğimiz 50 çeşit besin yer almaktadır.Bunları %50-%55  karbonhidrat, %12-%15 protein ,%25-30 yağ olacak şekilde düzenlemeliyiz .


Mevsim  geçişleri metabolizma hızının değişmesine,bağışıklık  sisteminin zayıflamasına  neden olur buda  hastalıklara davetiye çıkarır.Bu  durumda  vücut direncini arttırmak için antioksidan dan zengin beslenme önem kazanır.Antioksidan özellik gösteren A,C,E vitaminleri  ,çinko,selenyum,magnezyum mineralleri  ve omega-3 yağ asitlerini içeren bir diyet uygun olacaktır.


A Vit: Havuç-ciğer-patates-ıspanak-bal kabağı-yumurta-süt-peynir-tereyağı


C Vit: Biber-maydanoz-kivi-çilek-turunçgiller (limon-portakal-mandalina) kırmızı lahana-nar


E Vit: Ayçekirdeği-yağlı tohumlar (ceviz-badem-fındık-fıstık..)


Omega-3: Balık-keten tohumu- chia tohumu-ceviz-kabak çekirdeği


Havaların soğumasıyla  vücut ısı değişikliğine uyum sağlamak için  harcadığı enerji miktarını düşürür.Kilo almak istemiyorsanız aldığınız kalori miktarına dikkat etmelisiniz.Mutlaka haftada 3-4 gün egzersiz yapılmalıdır.egzersiz sırasında vücudumuzdan salgılanan endorfin doğal antidepresan görevi görür.


B grubu vitaminlerin vücut direnci  ve depresyon üzerin de iyileştirici etkileri olduğu bilinmektedir .Tam tahıllı ürünler,kurubaklagiller,etve süt ürünleri ile yeşil yapraklı sebzeler bu iyileştirici etkiyi sağlar.

Son Güncelleme: 05.08.2017 Medicana